Z 48 do 43 proc. ubyło firm skarżących się na problemy z zatorami płatniczymi, w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Zmniejszyła się także średnia wartość przeterminowanych należności. Firmy posiadające zatory płatnicze lepiej oceniają bezpieczeństwo działalności gospodarczej nadal jednak prawie połowa musi się zmagać z opóźnionymi płatnościami
Rolą dyrektorów IT jest również edukowanie członków zarządu w zakresie zapewnienia ochrony informacji w firmie. Ujawnienie danych powierzonych przez kontrahentów może narazić firmę nie tylko na utratę klientów i straty wizerunkowe, lecz także na odpowiedzialność prawną.
Rynek usług call i contact center w Polsce rośnie w tempie 30 proc. Działające na nim firmy świadczą coraz bardziej wyspecjalizowane usługi dla większości sektorów. To już nie są zwykłe infolinie czy akwizycja przez telefon. Coraz większy nacisk kładziony jest na wielokanałowość.
1 lipca wchodzi w życie rozporządzenie eIDAS, które ujednolici w UE przepisy dotyczące podpisów elektronicznych. Certyfikaty kwalifikowane e-podpisów wydawane przez poszczególne kraje będą uznawane w pozostałych 27 państwach.
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej przedstawił analizę rozliczania usług pre-paid w oparciu o porównanie wybranych parametrów ofert, dostępnych na rynku usług przedpłaconych. Potrzebne są nowe, zmodyfikowane zasady
Czy w przypadku wcześniejszej spłaty wszystkie koszty kredytu konsumenckiego ulegają proporcjonalnemu obniżeniu? Aby rozwiać wątpliwości konsumentów i innych uczestników rynku finansowego, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Rzecznik Finansowy przedstawiają wspólne stanowisko
Niecały miesiąc pozostał do końca kadencji prezesa Narodowego Banku Polskiego prof. Marka Belki. Rynek dobrze ocenia kandydaturę Adama Glapińskiego, wysuniętą przez prezydenta Dudę.
Niespełna co ósmy Polak posługujący się internetem korzysta z urządzeń cyfrowych w celu kontaktu z ubezpieczycielem. Ponad połowa uważa jednak, że takie rozwiązanie byłoby przydatne. Relacje ubezpieczyciel–ubezpieczony będą stopniowo przechodzi do sfery cyfrowej.
Nowa ustawa dotycząca farm wiatrowych może ograniczyć wzrost energetyki wiatrowej w Polsce – przekonuje prof. Konrad Świrski, ekspert ds. energetyki. Przy ograniczeniu odległości turbiny wiatrowej od zabudowań do 2 km, możliwości obszarowe inwestycji zostaną ograniczone do 30 tys. ha.
Dyrektorzy finansowi oceniają polską gospodarkę jako stabilną, a jej perspektywy jako korzystne, jednak ich niepokój rośnie. I to drugie półrocze z rzędu. Sześciu na dziesięciu badanych przez Deloitte dyrektorów przyznaje, że ma do czynienia z wysoką niepewnością ekonomiczną.
W związku z prasowymi doniesieniami o zajmowaniu przez komorników na poczet długów pieniędzy pochodzących z programu 500 zł na dziecko Minister Sprawiedliwości Zbigniew Ziobro przypominał w specjalnym oświadczeniu, że świadczenia te nie podlegają egzekucji komorniczej.
Stosowane przez skontrolowane podmioty państwowe systemy ochrony danych nie zapewniają ich bezpieczeństwa. Działania realizowane w celu jego zapewnienia są prowadzone opieszale, bez z góry przygotowanego planu, a środki przeznaczane na ten cel są niewystarczające. W efekcie istnieje ryzyko, że działanie istotnych dla funkcjonowania państwa systemów teleinformatycznych zostanie zakłócone, a dane w nich się znajdujące trafią w niepowołane ręce.
23 maja 2016 r. obchodzony będzie w całym kraju Dzień Wymiaru Sprawiedliwości.
Upamiętnia on rocznicę śmierci sędziego śledczego Giovanniego Falcone, jego żony oraz ochraniających ich funkcjonariuszy policji, zamordowanych 23 maja 1992 r. przez sycylijską mafię. Sędzia Falcone dał się poznać jako człowiek niestrudzenie i bezkompromisowo walczący o sprawiedliwość.
Rzecznicy Konsumentów i Rzecznik Finansowy dostrzegają problemy związane z restrukturyzacją kredytów hipotecznych. Kuriozalne warunki stawiane przez banki udaje się wyeliminować po skardze do Rzecznika Finansowego. W innych sprawach warto wykorzystać przestrzeń do negocjacji i polubownego załatwienia sprawy stworzoną przy Rzeczniku Finansowym. Rzecznicy Konsumentów mogą być występować na rzecz klienta w sporach rozstrzyganych w tym trybie.