ilustracja artykułu antyegzekucjaLiczba użytkowników bankowości mobilnej w Polsce przekroczyła już 9 mln. W porównaniu z ubiegłym rokiem przybyło prawie 2 mln osób, które regularnie logują się do swojego konta w banku za pośrednictwem smartfona lub tabletu. Liderem w tym segmencie jest PKO Bank Polski, w którym liczba aktywnych aplikacji mobilnej IKO przekroczyła właśnie 2 mln. To dwukrotnie więcej niż jeszcze rok temu

 

– Najważniejszym wyzwaniem zwiÄ…zanym ze zmianami w sektorze finansowym w zakresie bankowoÅ›ci mobilnej bÄ™dzie zapewnienie klientom bezpieczeÅ„stwa – podkreÅ›la w rozmowie z agencjÄ… informacyjnÄ… Newseria Biznes Zbigniew JagieÅ‚Å‚o, prezes PKO Banku Polskiego.

 

Liczba użytkowników bankowoÅ›ci mobilnej roÅ›nie w Polsce lawinowo. Na koniec trzeciego kwartaÅ‚u tego roku przekroczyÅ‚a już 9 mln â€“ wynika z danych opracowanych przez PRNews. Tyle osób regularnie loguje siÄ™ do swojego konta w banku za poÅ›rednictwem smartfona lub tabletu. W porównaniu z 2016 rokiem przybyÅ‚o ich prawie 2 mln.

 

– Bankowość mobilna to w tej chwili jeden z najpopularniejszych kanałów dostÄ™pu do banków i roÅ›nie bardzo dynamicznie. Telefon komórkowy sÅ‚uży już nie tylko do sprawdzania salda czy historii rachunku,lecz także do przelewów i pÅ‚atnoÅ›ci w sklepach czy internecie. Polski Standard PÅ‚atnoÅ›ci i system BLIK zbudowany na bazie aplikacji IKO Å›wiÄ™cÄ… triumfy w e-commerce. Klienci przekonali siÄ™ do bankowoÅ›ci mobilnej i korzystajÄ… z niej na co dzieÅ„ – mówi MichaÅ‚ MacierzyÅ„ski, zastÄ™pca dyrektora Centrum BankowoÅ›ci Mobilnej i Internetowej PKO Banku Polskiego.

 

Dynamika, z jakÄ… przyrasta liczba użytkowników bankowoÅ›ci mobilnej, jest bardzo duża. Jeszcze na poczÄ…tku tego roku byÅ‚o ich 8,2 mln. Z kolei trzy lata temu za poÅ›rednictwem tabletu lub smarftona do swojego rachunku logowaÅ‚o siÄ™ raptem 3 mln klientów. Bankowość mobilna staje siÄ™ standardem i szybko nadrabia dystans dzielÄ…cy jÄ… od bankowoÅ›ci internetowej (16 mln użytkowników).

 

– Jest to najchÄ™tniej odwiedzany kanaÅ‚ dostÄ™pu. Z badaÅ„ wynika, że statystyczny klient przychodzi do oddziaÅ‚u banku raz w miesiÄ…cu albo raz na kwartaÅ‚, a kilka razy w tygodniu loguje siÄ™ do bankowoÅ›ci internetowej. Nasz aktywny klient Å›rednio 8 razy w tygodniu loguje siÄ™ do banku przez IKO. To pokazuje, że ci najbardziej aktywni klienci korzystajÄ… z banku w drodze, w czasie spotkania czy w autobusie. Wszyscy bankowcy podążajÄ… za tym trendem â€“ mówi MichaÅ‚ MacierzyÅ„ski.

 

PKO Bank Polski jest liderem w segmencie bankowoÅ›ci mobilnej. IKO to obecnie najpopularniejsza aplikacja w Polsce. W ciÄ…gu ostatniego roku liczba aplikacji podwoiÅ‚a siÄ™ i wynosi już ponad 2 mln (dla porównania liczba aktywnych użytkowników bankowoÅ›ci internetowej PKO BP to 3,6 mln), a od poczÄ…tku tego roku klienci banku dokonali za jej pomocÄ… prawie 32 mln transakcji.

 

Zmienia siÄ™ także sposób korzystania z aplikacji. Klienci częściej wykorzystujÄ… jÄ… do transakcji, które do tej pory realizowali np. w bankowoÅ›ci internetowej. W tym roku bank zanotowaÅ‚ blisko 150-procentowy przyrost liczby logowaÅ„ do IKO, a jego klienci wykonali za poÅ›rednictwem smartfona prawie 250 proc. transakcji wiÄ™cej niż rok wczeÅ›niej.

 

– Nasi klienci bardzo chÄ™tnie korzystajÄ… z tego kanaÅ‚u dostÄ™pu. W rekordowych tygodniach realizujÄ… oni ok. 600 tys. przelewów czy 400 tys. pÅ‚atnoÅ›ci BLIK w internecie – mówi MichaÅ‚ MacierzyÅ„ski.

 

W trzecim kwartale 2017 roku do swojego konta z poziomu urzÄ…dzenia mobilnego zalogowaÅ‚o siÄ™ ponad 2,4 mln klientów PKO BP i Inteligo (za pomocÄ… aplikacji mobilnej, lekkiego serwisu lub jego peÅ‚nej wersji). Klienci logujÄ…cy siÄ™ za poÅ›rednictwem IKO stanowiÄ… poÅ‚owÄ™ (47 proc.) wszystkich mobilnych klientów (18-proc. wzrost w ujÄ™ciu kwartalnym). Aplikacja jest dostÄ™pna na rynku od blisko piÄ™ciu lat, ale PKO BP stale rozszerza listÄ™ jej funkcji. W tym roku zostaÅ‚a wzbogacona m.in. o pÅ‚atnoÅ›ci zbliżeniowe dla kart Mastercard, pÅ‚atność kodem BLIK z aplikacji IKO w urzÄ™dach w caÅ‚ej Polsce, zakupy w internecie bez kodu BLIK (BLIK One Click), czasowÄ… blokadÄ™ karty oraz nowe rodzaje przelewów: natychmiastowy w ramach Expres Elixir, przelewy zagraniczne, podatkowe czy z karty kredytowej.

 

Oprócz funkcji pÅ‚atniczych i bankowoÅ›ci mobilnej IKO jest też coraz istotniejszym kanaÅ‚em sprzedażowym. W tym roku zostaÅ‚a wprowadzona możliwość wnioskowania o limit w koncie, zakup pożyczki gotówkowej czy ubezpieczenia podróżnego za jej poÅ›rednictwem. W tej chwili co trzecia pożyczka gotówkowa w kanaÅ‚ach zdalnych jest sprzedawana wÅ‚aÅ›nie za poÅ›rednictwem aplikacji mobilnej.

 

– Obserwujemy rynkowe trendy, potrzeby klientów i rozwiÄ…zania, które wdraża konkurencja za granicÄ…. W tym momencie aplikacja IKO ma wszystkie funkcje niezbÄ™dne klientowi korzystajÄ…cemu z banku. To jednak nie oznacza, że możemy przestać jÄ… rozwijać – przeciwnie, mamy bardzo ambitne plany rozwoju –mówi MichaÅ‚ MacierzyÅ„ski.

 

Strategia PKO BP do 2020 roku kÅ‚adzie mocny nacisk na dalszy rozwój kanaÅ‚u mobilnego. ZakÅ‚ada wzbogacanie dostÄ™pnych funkcji i rozszerzanie oferty usÅ‚ug dostÄ™pnych zdalnie, z naciskiem na zwiÄ™kszenie aktywnoÅ›ci klientów w kanaÅ‚ach cyfrowych. Jak podkreÅ›la prezes PKO BP, bank nie przestaje też rozwijać nowych rozwiÄ…zaÅ„ technologicznych, kierujÄ…c siÄ™ trendami i potrzebami klientów.

 

– Automatyzacja, sztuczna inteligencja, robotyzacja to wyzwania nie tylko dla sektora finansowego, lecz także dla caÅ‚ej gospodarki. PKO BP, jako lider polskiego sektora finansowego, jest zaawansowany w tych procesach. Dowodzi tego nasza najlepsza w Polsce aplikacja IKO. Dla nas najważniejszy jest klient. Jeżeli coÅ› jest dobre dla klienta – automatyzacja, robotyzacja, lepsza usÅ‚uga, wyższa jakość – bÄ™dziemy to rozwijać. Potwierdza to rosnÄ…ca z roku na rok liczba klientów w naszym banku – mówi Zbigniew JagieÅ‚Å‚o.

 

 

 

Źródło: Newseria