MISZMASZ TWOJA GAZETA

PORTAL DLA DŁUŻNIKÓW, WIERZYCIELI, KOMORNIKÓW, SĘDZIÓW I PRAWNIKÓW
Dziś jest:  czwartek 28 marca 2024r.

PRZEGLĄD PRASY

  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar

rzecznik-ubezpieczonych-stronaTomasz Sadlik ze Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Praw Obywatela i Konsumenta PRO FUTURIS zapytał Rzecznika Ubezpieczonych o następujące kwestie:

Szanowni Państwo, chciałbym zapytać, czy zajmowaliście się już Państwo ubezpieczeniami kredytów denominowanych lub indeksowanych do franka szwajcarskiego?

 

Pojawiają się tu następujące problemy:

- ubezpieczenie niskiego wkładu, którego beneficjentem jest bank, składkę określa i narzuca sam bank, treści umowy klient nie dostaje

- ubezpieczenie ryzyka, utraty życia lub pracy - beneficjentem jest bank, bank narzuca ubezpieczyciela, ustala swoją i ubezpieczyciela marżę

- ubezpieczenie/polisa na życie - beneficjentem jest bank, podaje się warunki wprowadzające w błąd w tym zakresie oraz w zakresie wysokości ochrony; klient nie dostaje wszystkich warunków; nie może negocjować ich, opłaca marżę, etc

- dodatkowo w latach 2005-2009 bardzo często sprzedawali te produkty pracownicy i agenci bez odpowiednich zezwoleń, certyfikatów, nie przeszkoleni i nie udzielający w tym zakresie klientom praktycznie żadnych

informacji

- w umowach bardzo rzadko pojawiały się informacje na temat tych umów, ubezpieczeń i zabezpieczeń, a jeśli już to w formie szczątkowej....

- nie było żadnych zmiennych odnoszących się do zmiennych wartości przedmiotu ochrony (nieruchomości) ani samego kredytu (po skoku kursu franka do złotego wartość umowy wzrastała nawet o 150%)

Z analizy postępowań skargowych prowadzonych przez Rzecznika Ubezpieczonych wynika, iż w dalszym ciągu aktualne pozostają problemy zdiagnozowane w ww. opracowaniach, tj. związane m. in. z ryzykiem konfliktu interesów, brakiem doręczenia dokumentów potwierdzających zawarcie, czy też przystąpienie do umowy ubezpieczenia. W dalszym ciągu niewystarczające są informacje przekazywane konsumentom dotyczące rodzaju, charakteru umowy ubezpieczenia, zakresu ochrony i wyłączeń odpowiedzialności.

Niestety o tych dwóch ostatnich zagadnieniach, odpowiadających na pytanie o jakość umowy ubezpieczenia, konsumenci dowiadują się dopiero na etapie rozpatrywania roszczenia ubezpieczeniowego - napisał między innymi w odpowiedzi Cezary Orłowski z Biura Rzecznika Ubezpieczonych.

Poniżej cała odpowiedź.



LS

Informacja prasowa: PRO FUTURIS

 

miszmasz-menu-module

NA SKRÓTY