Eksperci podkreślają, że polskie banki to obecnie prymusy innowacji w skali globalnej. Ale komfortowa sytuacja nie jest dana raz na zawsze. Rosnące znaczenie fintech sprawia, że rodzime instytucje muszą intensywnie śledzić coraz szybsze zmiany na rynku i odpowiednio reagować na potrzeby klientów. Najbardziej widoczne zmiany dotkną placówki bankowe, podkreśla twórca mBanku i były prezes BRE Banku Sławomir Lachowski.
W II i III kwartale 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 90 proc. wszystkich publikacji na temat banków – wynika z analizy IMM. W TOP 3 znalazły się PKO Bank Polski, mBank i Bank Zachodni WBK. Większość informacji ma wydźwięk pozytywny, ale media społecznościowe są też wykorzystywane przez internautów jako forum do reklamacji.
Pani Marzena z Katowic na mocy wyroku Sądu Rejonowego w Jędrzejowie (z dnia 10 marca 2015r.) zobowiązana została do zapłaty kwoty 2.449,53 zł na rzecz Banku Pocztowego w Bydgoszczy. Sąd rozłożył tę kwotę na 12 rat miesięcznych. Jedenaście rat miało być zapłacone w wysokości po 200 zł, a ostatnia rata w kwocie 249,53 zł. Sąd odstąpił od obciążania pozwanej (pani Marzeny) kosztami procesu należnymi stronie powodowej (bankowi)
Klienci oczekują od instytucji finansowych rzetelnej i uczciwej oferty, jasnej komunikacji i podmiotowego traktowania człowieka. To mogłoby zwiększyć zaufanie społeczeństwa. Dziś bankom ufa 49 proc. Polaków, doradcom finansowym – 26 proc., a firmom pożyczkowym tylko co dziesiąty – wynika z badania przeprowadzonego przez Maison & Partners na zlecenie ANG Spółdzielni Doradców Kredytowych w ramach projektu „Nienieodpowiedzialni.pl”. Klienci uważają, że instytucje finansowe próbują sprzedać im produkty, których nie potrzebują.