W związku w wpływającymi do Rzecznika Finansowego licznymi wnioskami klientów Banku Pekao SA oraz Pekao Banku Hipotecznego SA, które dotyczą nieprawidłowości w działaniu tych banków, Rzecznik skierował pismo do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), w którym informuje o dostrzeżonych możliwych nieprawidłowościach oraz zwraca się o zbadanie sprawy pod kątem potencjalnego stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów
Skargi nadzwyczajne składane przez Rzecznika Finansowego stanowią szczególne narzędzie prawne za pomocą którego Rzecznik może interweniować w sprawach prawomocnie zakończonych, w których dostrzega rażące pokrzywdzenie konsumentów w sporze prawnym z podmiotem rynku finansowego (np. bankiem, instytucją pożyczkową, zakładem ubezpieczeń)
W aneksie do „Białej Księgi Unii Europejskiej” podkreślono, iż instytucje finansowe nie mogą funkcjonować bez zaufania publicznego do ich stabilności
Rzecznik Finansowy dr Bohdan Pretkiel wniósł skargi nadzwyczajne w dwóch sprawach, w których w jego ocenie doszło do rażącego naruszenia praw klientów instytucji finansowych
W Dzienniku Urzędowym Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) została ogłoszona uchwała w sprawie „Regulaminu Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego”otwiera się w nowej karcie, przyjęta jednogłośnie 15 września 2023 roku
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...