ilustracja artykułu antyegzekucjaSprzedaż ubezpieczeń stopniowo przenosi się do internetu. Dynamicznie zyskują m.in. porównywarki ubezpieczeniowe. Do 2020 r. połowa polis będzie kupowana przez internet - oceniają eksperci mfind.pl. Po cyfrowe narzędzia ubezpieczyciele sięgają też coraz częściej przy obsłudze klienta czy likwidacji szkód

 

Unijna dyrektywa o dystrybucji ubezpieczeÅ„ (IDD, ang. Insurance Distribution Directive) nakÅ‚ada na dystrybutorów ubezpieczeÅ„ wiele nowych obowiÄ…zków, takich jak rzetelne informowanie o cechach produktu, opÅ‚atach, zasadach wynagradzania poÅ›redników przez towarzystwa ubezpieczeÅ„. Dystrybutorzy bÄ™dÄ… musieli dokÅ‚adnie analizować potrzeby klientów, by zaprezentować im jak najkorzystniejsze oferty.

 

– Wymusi ona na poÅ›rednikach i sprzedawcach ubezpieczeÅ„ wiÄ™kszÄ… profesjonalizacjÄ™ i podnoszenie wÅ‚asnych umiejÄ™tnoÅ›ci. WpÅ‚ynie to też poniekÄ…d na transparentność przedstawianych usÅ‚ug, co bÄ™dzie oczywiÅ›cie z zyskiem dla klientów â€“ podkreÅ›la w rozmowie z agencjÄ… informacyjnÄ… Newseria Biznes PrzemysÅ‚aw Pepla z mfind.pl.

 

Zakup polisy u agenta, brokera lub bezpoÅ›rednio w towarzystwie ubezpieczeÅ„ jest wciąż najpopularniejszym kanaÅ‚em sprzedaży. W opinii ekspertów mfind.pl kanaÅ‚ direct, czyli przez telefon lub internet, bÄ™dzie jednak zyskiwaÅ‚ coraz wiÄ™cej zwolenników.

 

– Polacy szukajÄ… ubezpieczeÅ„ najczęściej w sposób tradycyjny, tzn. u agentów stacjonarnych. Takie rozwiÄ…zanie ma jednak wady – jest przede wszystkim czasochÅ‚onne. Samo wyszukiwanie i przedstawienie oferty zajmuje kilkanaÅ›cie, jeÅ›li nie kilkadziesiÄ…t minut. Co wiÄ™cej, agenci stacjonarni czÄ™sto nie mogÄ… przedstawić ofert wszystkich ubezpieczycieli, gdyż po prostu z nimi nie współpracujÄ…. Polacy starajÄ… siÄ™ też dzwonić i wyszukiwać oferty bezpoÅ›rednio u ubezpieczycieli, jednak takie rozwiÄ…zanie zajmuje jeszcze wiÄ™cej czasu – mówi PrzemysÅ‚aw Pepla.

 

Jak podkreÅ›la, do 2020 roku poÅ‚owa polis ubezpieczeniowych bÄ™dzie zawierana przez internet. To konsekwencja postÄ™pujÄ…cej cyfryzacji na rynku.

 

– Z perspektywy towarzystw ubezpieczeniowych przede wszystkim pomoże to ograniczyć koszty – mówi ekspert mfind.pl. – Już teraz niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe oferują wycenę szkód komunikacyjnych za pośrednictwem internetu, oszczędzając przy tym na kosztach dojazdu do klientów. Ponadto, sama obsługa internetowa również jest tańsza niż obsługa stacjonarna.

 

Na znaczeniu w coraz wiÄ™kszym stopniu zyskujÄ… porównywarki ubezpieczeniowe, gromadzÄ…ce oferty wielu towarzystw, dostÄ™pne 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobÄ™. Najczęściej wyszukiwanÄ… polisÄ… jest obowiÄ…zkowe OC. Coraz częściej klienci poszukujÄ… też ochrony na wyjazd – w sezonie zimowym szczególnym zainteresowaniem cieszÄ… siÄ™ polisy turystyczne dla narciarzy.

 

Zdaniem PrzemysÅ‚awa Pepli to w tym segmencie – ubezpieczeÅ„ podróżnych – można siÄ™ spodziewać w tym roku nowych produktów. Jednak to segment komunikacyjny powinien zyskiwać najmocniej.

 

– W najwiÄ™kszym stopniu zyskajÄ… ubezpieczyciele dziaÅ‚ajÄ…cy na rynku polis komunikacyjnych. Wynika to z faktu, że w ubiegÅ‚ym roku sprzedano w naszym kraju ponad pół miliona nowych samochodów, co byÅ‚o absolutnym rekordem ostatniej dekady – mówi ekspert mfind.pl.

 

Zgodnie z danymi Polskiego ZwiÄ…zku PrzemysÅ‚u Motoryzacyjnego w caÅ‚ym 2017 roku zarejestrowano 486 352 nowych samochodów osobowych, czyli o 16,9 proc. wiÄ™cej niż w 2016 roku. W grupie samochodów osobowych w grudniu ubiegÅ‚ego roku zarejestrowano 48 011 pojazdów. Wzrost utrzymaÅ‚ siÄ™ już 33. miesiÄ…c z rzÄ™du.

 

– Każdy z nowych samochodów musi być ubezpieczony. Z kolei wÅ‚aÅ›ciciele nowych samochodów najczęściej decydujÄ… siÄ™ nie tylko na podstawowe ubezpieczenie OC, lecz także na peÅ‚en pakiet wraz z AC, NNW, Assistance czy ubezpieczeniem szyb â€“ dodaje Pepla.

 

 

 

Źródło: Newseria