MISZMASZ TWOJA GAZETA

PORTAL DLA DŁUŻNIKÓW, WIERZYCIELI, KOMORNIKÓW, SĘDZIÓW I PRAWNIKÓW
Dziś jest:  piątek  29 marca 2024r.

PRZEGLĄD PRASY

  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar

clause 67401 340Od początku tego roku obowiązuje ustawa, która wprowadziła do porządku prawnego unijną dyrektywę Omnibus. Jej głównym celem jest ochrona konsumentów przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi

 

Na przedsiębiorców nałożono nowe obowiązki. Chodzi na przykład o sposób prezentowania obniżonych cen. Obok informacji o cenie promocyjnej, powinniśmy zobaczyć także informację o najniższej cenie danego towaru lub usługi obowiązującej w ciągu ostatnich 30 dni.

 

Inną ważną zmianą jest wprowadzenie weryfikacji opinii zamieszczanych w sklepach internetowych. Powinny one pochodzić od konsumentów, którzy faktycznie używali lub kupili dany produkt.

 

Nowe przepisy dotyczą zarówno przedsiębiorców prowadzących sklepy tradycyjne, jak i internetowe. O dodatkowe informacje musiały zostać uzupełnione także reklamy radiowe czy telewizyjne.

 

Niestety dotychczas często mieliśmy do czynienia z nieuczciwym podawaniem ceny jako promocyjnej. Zdarzały się sytuacje, kiedy ceny były sztucznie zawyżane na chwilę przed ogłoszeniem obniżki. A nawet takie, kiedy cena pozostawała na takim samym poziomie, pomimo informacji o promocji.

 

W błąd może wprowadzać też praktyka informowania o objęciu artykułu promocją, chociaż faktyczna obniżka wynosi grosz lub kilka groszy. Taka pozorna obniżka ma zwrócić uwagę klienta na promocję i odwrócić ją od faktycznego, ekonomicznego wymiaru promocji.

 

Tego rodzaju działanie mogłoby również zostać uznane za nieuczciwą praktykę rynkową.

 

Dzięki historii cen, każdy może sam ocenić realność promocji i świadomie zdecydować o ewentualnym zakupie.

 

 

 

MS

UOKiK

foto: Pixabay

 

miszmasz-menu-module

NA SKRÓTY