ilustracja artykuÅ‚u antyegzekucjaW wielu branżach najbardziej poszukiwane zawody lub specjalizacje nie istniaÅ‚y jeszcze kilka lat temu, a tempo zmian przyspieszy. Uniwersytet Oksfordzki podaje, że 47 proc. dzisiejszych miejsc pracy zostanie wyeliminowanych w ciÄ…gu nastÄ™pnych 20 lat. Nawet  65 proc. dzieci rozpoczynajÄ…cych naukÄ™ w szkole podstawowej bÄ™dzie pracować w zawodach, które nawet jeszcze nie istniejÄ…

– Musicon to urzÄ…dzenie, które odpowiada na Å›wiatowe trendy edukacyjne, rozwijajÄ…c kompetencje przyszÅ‚oÅ›ci. Przygotowujemy dzieci na wyzwania przyszÅ‚oÅ›ci, bo nie wiemy, jakie bÄ™dÄ… zawody za 10–20 lat. Wiemy natomiast, jak można siÄ™ do tego przygotować, żeby nadążyć za Å›wiatem i Å¼eby dzieci byÅ‚y przygotowane do życia w Å›wiecie, którego nie znamy â€“ podkreÅ›la w rozmowie z agencjÄ… Newseria Innowacje Kamil Laszuk, współzaÅ‚ożyciel start-upu M sp. z o.o.

 

Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Oksfordzkim wykazaÅ‚o, że 47 proc. dzisiejszych miejsc pracy zostanie wyeliminowanych w ciÄ…gu nastÄ™pnych 20 lat. Wkrótce wiÄ™kszość tego, co wiemy o Å›wiecie, przestanie być prawdÄ…. Obecnie obiektywnie dobre stanowiska pracy zostanÄ… albo caÅ‚kowicie zautomatyzowane, albo znacznie zdewaluowane. To oznacza, że dzieci muszÄ… nabyć nowe umiejÄ™tnoÅ›ci, bo tylko wówczas bÄ™dÄ… mogÅ‚y skutecznie konkurować na rynku pracy.

 

Åšwiatowe Forum Ekonomiczne szacuje, że nawet 65 proc. dzieci rozpoczynajÄ…cych naukÄ™ w szkole podstawowej bÄ™dzie pracować w zawodach, które nawet jeszcze nie istniejÄ…. Tylko rozwijanie kompetencji przyszÅ‚oÅ›ci zwiÄ™kszy ich szanse – to nie tylko nauka kodowania, lecz także logicznego i twórczego myÅ›lenia czy umiejÄ™tność współpracy z innymi. Takie zdolnoÅ›ci można wytrenować nie tylko w szkole, ale i w domu, a pomocne mogÄ… siÄ™ okazać pozornie zwykÅ‚e zabawki.

 

– Musicon to urzÄ…dzenie w peÅ‚ni analogowe, wykonane z drewna. To jest taki analogowy komputer, trochÄ™ pozytywka, katarynka, ale ma dużo wiÄ™cej możliwoÅ›ci – przekonuje ekspert. – Dzieci w interakcji z Musiconem programujÄ…, komponujÄ…, uczÄ… siÄ™ matematyki, uczÄ… siÄ™ współpracy w grupie. To urzÄ…dzenie muzyczne rozwija holistycznie wiele umiejÄ™tnoÅ›ci, a muzyka jest zapalnikiem.

 

Na rynku sÄ… już dostÄ™pne klocki, które ożywajÄ… poprzez odpowiednio zaprogramowanÄ… muzykÄ™ i dźwiÄ™ki. Nie brakuje też robotów, które wykonajÄ… nie tylko najprostsze polecenia. W przypadku przedszkolaków program Think & Learn Code-a-Pillar uczy podstawowych poleceÅ„ i sposobu ich Å‚Ä…czenia w sekwencji. Bloki kodujÄ…ce to segmenty gÄ…sienicy, które sÄ… poÅ‚Ä…czone ze sobÄ… za poÅ›rednictwem portów USB. To tylko przykÅ‚ady urzÄ…dzeÅ„, które zajmujÄ… najmÅ‚odszych, a przy okazji uczÄ… ich kodowania czy zwiÄ…zków przyczynowo-skutkowych.

 

Polski Musicon także przygotowuje dzieci do kompetencji przyszłości, działa jednak na wiele zmysłów.

 

– UrzÄ…dzenie angażuje wiele zmysłów, wykorzystujemy w nim polisensoryczność. I przez to, że dziecko naraz widzi, dotyka i sÅ‚yszy, jest w stanie bardziej wejść w proces edukacyjny, wiÄ™cej zapamiÄ™tać, wiÄ™cej siÄ™ nauczyć. Wszystko to dzieje siÄ™ poprzez zabawÄ™ i interakcjÄ™, która jest naturalna dla dzieci â€“ tÅ‚umaczy Kamil Laszuk.

 

Musicon może być domowÄ… zabawkÄ…, sprawdza siÄ™ jednak przede wszystkim w grupie – w przedszkolach czy szkoÅ‚ach. UrzÄ…dzenia te sÄ… już na wyposażeniu w szkoÅ‚ach w Polsce, Singapurze, Hiszpanii i USA. Najlepiej sÅ‚użą w edukacji dzieci w wieku 3–12 lat. Jak przekonuje współzaÅ‚ożyciel M sp. z o.o., urzÄ…dzenie może też peÅ‚nić funkcjÄ™ terapeutycznÄ….

 

– W Musiconie drzemiÄ… ogromne pokÅ‚ady możliwoÅ›ci wspierania terapii dzieci, czy to ze spektrum autyzmu, czy z innymi dysfunkcjami â€“ twierdzi ekspert.

 

 

 

Źródło: Newseria