MISZMASZ TWOJA GAZETA

PORTAL DLA DŁUŻNIKÓW, WIERZYCIELI, KOMORNIKÓW, SĘDZIÓW I PRAWNIKÓW
Dziś jest:  wtorek 16 kwietnia 2024r.

PRZEGLĄD PRASY

  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar

federacja-konsumentow-bigDo Federacji Konsumentów wpływa coraz więcej niepokojących sygnałów od konsumentów, którym złożona została propozycja zmiany abonamentu telefonii stacjonarnej na korzystniejszy.

Na przykład dzwoni konsultant do konsumenta, który jest abonentem firmy Orange Polska S.A., z propozycją zmiany abonamentu na tańszy. Po omówieniu zmiany proponuje przysłanie do domu konsumenta kuriera z umową. Niestety, jak wynika z sygnałów przekazywanych przez konsumentów do oddziałów Federacji Konsumentów, docierający do konsumenta kurier z dokumentami do podpisania wykazuje bardzo duży pośpiech, nie dając czasu konsumentowi na zapoznanie się z umową oraz nie pozostawia kopii dokumentów. Po niedługim czasie od podpisania dokumentów okazuje się, że konsument podpisał zgodę na rozwiązanie umowy z dotychczasowym operatorem i podpisał umowę z innym operatorem, a ponadto zawarł umowę na świadczenie usług telemedycznych (Tele EKG).

O ile istnieją w miarę proste sposoby na wycofanie się z podpisanej umowy o świadczenie usługi telekomunikacyjnej z nowym operatorem, bo zgodnie z przepisami prawa mamy na to 14 dni, to rozwiązanie umowy o usługi telemedyczne nie jest już takie proste.

Z informacji, jakie posiada Federacja, w większości przypadków ofiarami tego typu procederu padają osoby starsze. Dlatego Federacja zwraca się z apelem do konsumentów, aby uczulali swoich bliskich na podobne sytuacje. W przypadku każdej umowy zawieranej na odległość, w szczególności za pośrednictwem telefonu, powinniśmy zachować szczególną uwagę i ostrożność.

Jeżeli zadzwoni do Ciebie lub osoby Ci bliskiej konsultant z propozycją zmiany umowy telekomunikacyjnej, zachowaj szczególną uwagę oraz:

nie sugeruj się tym, że osoba, z którą rozmawiasz przez telefon, zna wszystkie dane dotyczące Twojej osoby oraz usługi, jaką posiadasz, np.: wysokość abonamentu;

poproś o przesłanie dokumentów na maila przed podpisaniem umowy, jeżeli nie posiadasz maila, może udostępni go ktoś bliski;

jeżeli przyjedzie kurier, nie zwracaj uwagi na jego pośpiech i ponaglenia. W tym momencie to on pracuje dla ciebie, dlatego spokojnie zapoznaj się z umową i wszystkimi dokumentami. Zwróć szczególną uwagę na nazwy firm i nowe oferowane warunki. Sprawdzaj każdą kartkę, którą musisz podpisać. Zawsze kurier powinien pozostawić Ci kopię dokumentów. Jeżeli nie chce tego zrobić, nie podpisuj umowy - radzi Federacja Konsumentów .

LS

źródło:  federacja-konsumentow.org.pl

 

miszmasz-menu-module

NA SKRÓTY