MISZMASZ TWOJA GAZETA

PORTAL DLA DŁUŻNIKÓW, WIERZYCIELI, KOMORNIKÓW, SĘDZIÓW I PRAWNIKÓW
Dziś jest:  czwartek 28 marca 2024r.

PRZEGLĄD PRASY

  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar

clause 2546124 340Przepisy są niejasne, jedni syndycy informują pocztę o rozpoczęciu i zakończeniu postępowania, inne tylko o rozpoczęciu. Wtedy zainteresowany obywatel może nie dostać swojej poczty. O problemie RPO dowiedział się w wyniku skargi obywatela, który nie dostawał swojej korespondencji po ukończeniu postępowania upadłościowego – trafiała ona nadal do syndyka

 

RPO poprosił więc o wyjaśnienia sąd, w którym toczyło się postępowanie upadłościowe oraz Pocztę Polską.

Sąd upadłościowy wyjaśnił, że syndyk nie ma obowiązku informowania poczty, że zakończył postępowanie upadłościowe, więc przesyłki powinien dostawać z powrotem obywatel. Owszem, może on sam pójść na pocztę i przedstawić tam prawomocne orzeczenie sądowe w przedmiocie ukończenia postępowania upadłościowego.

 

Z odpowiedzi Poczty Polskiej wynikało natomiast, że placówki pocztowe otrzymują od syndyków zarówno zawiadomienia o konieczności przekierowywania korespondencji do syndyka po ogłoszeniu upadłości, jak i o zakończeniu postępowania upadłościowego wraz z informacją o doręczaniu korespondencji byłemu upadłemu. Poczta nie wie jednak, czy tak się dzieje w przypadku wszystkich postępowań.

 

Zdaniem Poczty, uregulowanie tej kwestii w przepisach prawa powszechnie obowiązującego „nie budziłoby wątpliwości środowisk prawniczych prowadzących takie postępowania”.

Dlatego Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił do Ministra Sprawiedliwości o rozważenie zasadności i możliwości dokonania stosownych zmian prawnych.

 

 

 

LS

RPO foto: Pixabay

 

miszmasz-menu-module

NA SKRÓTY