1,8 mln zł trafiło w ciągu 4 lat do mediów związanych z Tomaszem Lisem z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W tym ponad 565 tys. zł do należących do niego portali NaTemat.pl oraz INNPoland.pl tuż po tym jak ten drugi został uruchomiony – ustaliła „Gazeta Finansowa”.
Tylko w 2015 roku Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (jego działalność finansowana jest ze środków Skarbu Państwa oraz funduszy unijnych) wydało 412,8 tys. zł na należące do Tomasza Lisa portale INNPoland i NaTemat.pl. Rok wcześniej, na uruchomiony niecały miesiąc przed końcem roku portal INNPoland, wydano z pieniędzy podatników 153 tys. zł.
W 2015 r. do Media Impact Polska (zajmująca się obsługą reklamową spółka powstała z połączenia biur reklamy Grupy Onet.pl, Zumi i Ringier Axel Springer Polska) na reklamę w tygodniku Tomasza Lisa wydano ponad 454 tys. zł. W 2014 r. 42,5 tys. zł (plus 147 tys. zł dla wydawnictwa Ringier Axel Springer Polska).
Źródło i więcej:
http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/134-jak-sponsorowalismy-lisa