MISZMASZ TWOJA GAZETA

PORTAL DLA DŁUŻNIKÓW, WIERZYCIELI, KOMORNIKÓW, SĘDZIÓW I PRAWNIKÓW
Dziś jest:  piątek  21 września 2018r.

PRZEGLĄD PRASY

  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar

Ponad 9 mln 670 tys. elektronicznych deklaracji to prawie o 1,3 mln więcej niż w 2016 r. Kampania MF Szybki PIT trwała od 2 marca do 2 maja. Akcja objęła cały kraj i cieszyła się dużym zainteresowaniem Polaków

 

Tegoroczna edycja akcji informacyjnej Ministerstwa Finansów „Szybki PIT" rozpoczęła się 2 marca i zakończyła w ostatni dzień składania deklaracji PIT, tj. 2 maja 2017 r. Podobnie jak w ubiegłych latach, objęła swoim zasięgiem całą Polskę. I jak co roku, teraz również padł nowy rekord złożonych elektronicznych deklaracji - 9 670 215, podczas gdy rok wcześniej było to 8 413 649 e-PIT-ów.

Według wstępnych szacunków liczba elektronicznych zeznań w tym roku przekroczyła 50 proc. wszystkich złożonych zeznań (bardziej szczegółowe dane przekażemy w czerwcu).

 

Różnorodna pomoc dla podatników


W ramach kampanii przygotowaliśmy wiele udogodnień dla podatników, aby pomóc im w wypełnieniu obowiązków podatkowych. Nasze 93 punkty rozliczeń w galeriach handlowych odwiedziło ponad 13 tys. osób. Eksperci MF od podatków dochodowych podczas kwietniowych dyżurów telefonicznych w ministerstwie odpowiedzieli na wiele pytań dotyczących rozliczenia rocznego. Podatnicy mogli im także opisać swój problem z PIT i wysłać e-maile przez stronę SzybkiPIT.pl, co roku uruchamianą w ramach kampanii.

 

Obserwujemy, jak każdego roku Polacy coraz chętniej korzystają z elektronicznych deklaracji podatkowych, dlatego staramy się wprowadzać nowe możliwości w tym zakresie. Po uruchomieniu wstępnie wypełnionego przez urząd skarbowy zeznania podatkowego (PFR) w 2015 r. w tym roku dodaliśmy kolejne narzędzia, aby ułatwić podatnikom składanie zeznań przez internet.

Chodzi o PIT-WZ, czyli formularz składany przez podatników, którzy chcą, aby to urząd rozliczył za nich roczny PIT oraz PIT-OP skierowany do emerytów i rencistów, którzy chcą, bez wypełniania całego PIT-u, przekazać 1 proc. swojego podatku dla wybranej organizacji pożytku publicznego. Przez miesiąc, kiedy były dostępne, z PIT-WZ skorzystało blisko 40 tys. podatników, natomiast z PIT-OP – prawie 8 tys.

 

Podczas kampanii w salach obsługi podatnika wielu urzędów uruchomiono specjalne stanowiska komputerowe, gdzie składano zeznania drogą elektroniczną przy pomocy usługi wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego (PFR), która wraz z broszurami informacyjnymi była dostępna na Portalu Podatkowym. Dodatkowo w ostatnich dniach kwietnia wszystkie urzędy skarbowe pracowały dłużej. W ramach kampanii przygotowano również plakaty i broszury informacyjne. Szybki PIT był też obecny na Facebooku.

 

 

 

Ministerstwo Finansów

 

 

miszmasz-menu-module

NA SKRÓTY