Nieustanny brak czasu i nadmiar zadań stały się nieodłącznymi elementami wielkomiejskiego życia, które obecnie przybrało zawrotne tempo. Natłok codziennych obowiązków wraz z chęcią realizowania własnych pasji, a także znalezieniem czasu tylko dla siebie, zaczęły skłaniać Polaków do optymalizacji czasu. Jak Polakom udaje się łączyć obowiązki z przyjemnościami? O tym w najnowszym badaniu Frisco.pl

 

Polacy w ferworze obowiązków starają się wykorzystać każdą wolną chwilę. Receptą na optymalizację czasu stał się tzw. multitasking. Jak wynika z badania Frisco.pl „Multitasking po polsku, czyli sprytnie i efektywnie” najbardziej przydatne okazują się nowoczesne technologie, dzięki którym wykonywanie wielu czynności jednocześnie stało się dużo łatwiejsze.

 

3 kroki do sprytnego planowania

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Frisco.pl, ankietowani najwięcej czasu poświęcają na zajmowanie się domem i rodziną (60%), na stanie w korkach (46%) oraz na załatwianie spraw urzędowych (22%). Umiejętne planowanie dnia pozwala efektywniej zarządzać codziennym rozkładem obowiązków i przyjemności,
a najpopularniejszymi sposobami Polaków na to są:

Wykorzystanie aplikacji mobilnych i Internetu – aż 46% Polaków;Wyznaczanie priorytetów – 43%;Wcześniejsze wstawanie – 39%.

 

– Czas stał się towarem deficytowym, dlatego Polacy starają się coraz bardziej produktywnie wykorzystywać każdą chwilę. Według przeprowadzonego przez nas badania, już 43% stara się być wielozadaniowymi, aby w ten sposób oszczędzać czas na to, co naprawdę ważne czy przyjemne. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu sprytnych rozwiązań i odpowiedniemu planowaniu. Okazuje się, że najpopularniejszym rozwiązaniem na zmierzenie się z wyzwaniami dnia codziennego są nowoczesne technologie. Dzięki zmianie nawyków oraz przejściu z offline do online, wiele czynności możemy wykonać z poziomu naszego smartfona całkowicie samodzielnie – mówi Tomasz Dębowski, Dyrektor Marketingu Frisco.pl.

 

Technologie remedium na brak czasu

Smartfony, laptopy czy tablety stały się podstawowymi narzędziami pracy Polaków, a aplikacje mobilne nie służą już jedynie rozrywce. Nowoczesne rozwiązania usprawniają nasze życie oraz umożliwiają oszczędzić, takich jak np. sporo czasu przy wykonywaniu wielu obowiązków przelewy bankowe. Dla ponad połowy Polaków są one również pomocne przy codziennych kontaktach z bliskimi i znajomymi, choć jest to zdecydowanie domena kobiet (60% kobiet, 51% mężczyzn). Równie popularne, co korzystanie z mediów społecznościowych, stają się zakupy online – zamówienia przez Internet składa już ponad 57% kobiet i 43% mężczyzn. Coraz częstsze kupowanie przez Internet sprawia, że nawyk chodzenia na zakupy nie musi być już czynnością konieczną.

 

– Robienie zakupów online ma w Polsce coraz więcej zwolenników. Nie chodzi tu już tylko o wygodę, ale przede wszystkim o efektywne wykorzystanie czasu pomiędzy wykonywaniem innych czynności. Rosnącą popularnością cieszą się już nie tylko zakupy odzieży czy sprzętu AGD, ale także regularne zakupy spożywcze. Jak pokazuje przeprowadzone przez nas badanie, prawie co piąty Polak deklaruje robienie zakupów spożywczych online. Oprócz tego, że są one zdecydowanie wygodniejsze, pozwalają również oszczędzać czas dzięki wykorzystaniu przerw między innymi obowiązkami – podsumowuje Tomasz Dębowski,Dyrektor Marketingu Frisco.pl.

 

Badanie przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Frisco.pl pt. „Multitasking po polsku, czyli sprytnie i efektywnie” metodą CAWI w okresie 20-23 września 2016 roku na próbie n=500 internautów.

 

 

 

Informacja prasowa: newsrm